fredag 19 december 2008

skulle aldrig sagt det!

Jag skulle aldrig skrivit som kommentar i Annicas blogg att mina barn sover så bra för i natt har jag inte sovit ett dugg.
kvällen började så bra när vi var pappafri och borstade tänderna tillsammans och sen läste jag saga för båda tjejerna i Stinas säng, jätte mysigt. Men sen började det. Kerstin som man i vanliga fall bara säger god natt till och går därifrån, fick jag springa upp till 5-6 ggr och stoppa in tutten och lägga ner. Samtidigt skriker Stina att hon inte kan sova så hon få ligga o läsa en bok medan jag håller på med K. Gick ner o brjade ta hand om köket. skrik igen. Läste en till saga för S. Ner igen. Upp igen. Den här gången fick hon leka med lego tills hon blev trött bara hon la sig när hon var färdig, vilket hon faktiskt gjorde, för när hon ropade nästa gång så låg hon i sin säng med vakna ögon. Nu hade hon ont i benen...... tror jag gick upp 2-3 ggr till, så tillslut efter 1½ timme sov hon.
MEN då började K igen, typ var 30e min fick jag spring in till henne till typ kl 13, efter det turades dom om att vakna en gång i timmen resten av natten till 6 då jag skicade upp petter fast han varit på firmafest o fick ova till 7.30 när han var tvungen att åka till jobbet.

SUCK ska aldrig mer säga att dom sover bra!

2 kommentarer:

Annica sa...

Jobbig kväll och natt låter det som! Och 2 barn som krånglar samtidigt. Puh!

Nä, man ska aldrig säga att saker och ting funkar bra... varje gång jag säger att Frank nästan aldrig mer kräks då får han en riktig kräkardag. Det slår nästan aldrig fel!

Anonym sa...

Inte lätt alls detta med underbara och goa' ungar!!! ;)

Men det behövs ju en del krångel ibland för att veta när det är bra...hur skulle vi annars uppskatta de gånger som allt bara rullar och funkar precis som det ska!??

Men visst känns det ibland som om det dåliga tar lite väl mycket plats och visst hoppas man ofta att det "braiga" liksom hade överhanden istället....typ...

Dags för tvättmaskinen! Vi ses i eftermiddag! /Maria