tisdag 6 januari 2009

Hur har jag blivit så tråkig!?

Jag fattar inte varför jag ska ha så svårt att släppa loss och ha roligt.
Jul och nyår har ju medfört sig en hel del dricka men ändå tycks jag inte bli den där fnittriga tjejen som bara skrattar åt allt och bara har superkul. Nej, jag blir trött och går och lägger mig med barnen efter 2 glas vin.
Men varför måste jag ha blivit sån bara för att jag fått barn?! speceillt när det finns flera vuxna i sällskapet som hjälper mig att hålla ordning på barnen, så jag kan verkligen släppa allt ansvar om jag vill.
Varför har jag blivit så tråkig?! Jag säger inte att jag vill ha barnen ogjort men jag som person var nog roligare innan, eller var jag såhär tråkig då med?
Jag önskar att jag kunde festa till det med tjejkompisarna och gå ut och dansa som man gjorde när man var ung, bara släppa loss på dansgolvet och känna mig som världens snyggaste! Nu, om jag i huvudtaget tar mig ut till dansgolvet, så blir jag den där tjejen som står och gungar lite försiktigt och mest känner för att få försvinna genom golvet.

I juletider så blir det väldigt mycket bilåkande för oss, övik-sälen-sthlm-övik-bygdeå-övik-iggesund och sen övik igen, så nu ska vi verkligen inte åka bil på ett bra tag! Men i bilen hinner man tänka himla mycket, sen när det är ett nytt år funderar man på vad man ska göra med det nya. Kroppsformen är väl alltid ett hett ämne, och jag ska verkligen gå ner i vikt i år, men ändå har jag just stoppat i mig massa choklad.
Sen har vi jobbsituationen. Jag är så less på att inte ha några pengar, att behöva ragga jobb hela tiden. Jag önskar jag fick ett jobb med månadslön och en normal vardag. Som jag känner just nu, så är jag bra sugen på att lägga ner fotograferandet. Det var längesen jag fick någon uppmuntran till att känna mig duktig, så jag känner inte den där glöden jag gjorde förut. Tänk att bara få fota lite ibland när det är någon som verkligen vill att jag ska göra det, slippa betala hyra och fskatt osv. Men innan jag kan ta det slutgiltiga beslutet att lägga av har jag så många frågor som jag måste få svar på. Ska ringa runt när barnen går på dagis nästa vecka.

Det känns inte alls så nere som det kanske låter, bara att jag har massa funderingar och snart masssa lösningar. Men det bästa julen bar med sig var mitt nya långa hår :-)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Men vännen! Du är allt annat än tråkig!
Men faktum är att jag blivit likadan. Så fort barnen är i närheten och det finns alkohol med i bilden så kan jag inte slappna av och bara bli så där roligt full trots att man har hjälp av andra med barnen... Tror det är ett fenomen bland oss mammor, kanske pappor oxå...?

Vi måste ändra på våra vanor att gå ut, det vill säga; vi måste gå ut oftare! Då kommer nog party-Laila fram igen.;-) Det var länge sen jag träffade henne nu. Kommer du ihåg när vi var ut med Maria när Stina och Lovisa var små, innan tvåorna. Då var både party-Jessica och party-Laila i farten.:-D
Kraaam!!!

Annica sa...

Nämen, inte är väl du tråkig!! Jag VET att party-Laila finns där. Och vaddå - du kan väl inte bli blyg på dansgolvet. Du är ju världens dansexpert =)

Det blir väl upp till bevis nästa helg? Själv saknar jag att bli berusad. Den där sköna känslan när man är lagon salongsberusad och alla hämningar börjar släppa. Men jag får vänta ett tag till på den känslan...

Kram på dig!!