lördag 23 maj 2009

mini semester med tjejerna

Minisemester för mig och Kerstin o Stina alltså.

Vi började i torsdags att åka hem till Teresia o Gunnar i Bygdeå. Där hade tjejerna hur kul som helst med Ozzy, deras hund. Kerstin är ju helt galen i hundar! Hon busade o skrattade så hon måste fått ont magen!

Men på filmen är det stina som tuffat till sig och vågar sig på lite dragkamp med honom.

Här har vi busstund med Kerstin o Ozzy.


Fredagen åkte vi till Leos lekland där vi mötte upp med Maria och hennes tjejer. Superbra ställe, rent och fint, kanske bättre för lite större barn som kan springar runt själva. för jag fick ju klättra med kerstin så jag var ju helt slut efter 3 timmar där.







Efter det åkte vi in till Umeå för att checka in på hotellet, men vi hamnade på olika Scandic, tillslut kom Maria till mitt :-) På hotellet bytte vi om för att gå o bada i deras pool, men tyvär var poolen iskall och det grundaste var 150cm och där bottnade precis maria, så jag skulle aldrig klara av 2 barn där. Maria var i med Stina o Annie ett tag.



Eftersom vi bodde på Scandic syd fick vi ta bilarna in till stan för att hitta något ställe att äta på. Valde McDonalds, och vilket misstag. Jag vet itne varför dom kallas för snabbmat för det tog evigheter innan det blev våran tur, då hann barnen bli supergriniga och jobbiga. (annars har dom skött sig ganska bra) Passade på och handla lite gott innan vi åkte tillbaka till hotellet och svullade :-)

Det tog väl sen ca 1,5 timme innan alla 4 barnen sov hihihi, då svullade jag o maria lite till sen däckade vi med.

Idag åkte vi iväg för att leta rätt på en 4H gård, för det finns väl inge roligare än att klappa små djur?! Men trots att det stod att dom skulle ha öppet var det stängt, så vi fick leta oss vidare till en Äventyrslekpark. Ganska kul plats, men svårt för Kerstin att klättra, o så saknades det gungor.
Jag som har min släkt i Umeå hittade en tremänning som ville bjuda oss på lunch :-) han o familjen bor på gångavstånd från lekparken så det var ju helt perfekt.

Sen var det dags att åka hem, barnen var jätte trötta och slocknade på en gång, tyvärr så var jag oxå jätte trött, men jag klarade mig hem iallafall. Satte på datorn till stina och pippi till kerstin o la mig på soffan för att sova lite.
Ikväll har vi bara gosat, mumsat och kommer nog gå och lägga oss tillsammans allihopa samtidigt ikväll, säkert i samma säng oxå :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, Leos Lekland är verkligen super ! :-) Vi var där för någon månad sen :-) Kram Jenny Augustsson

Anonym sa...

Va roligt med småklipp:) Stina är så söt när hon ska hopp i bollhavet.. 1 - 2- 3- 4 sen tar det ytterligare några sekunder innan hon hoppar.¨