lördag 20 september 2008

En ganska bra dag...

När sambon säger att han har haft en sån bra dag då blir jag så glad.
Dagen började med LITE sovmorgon till 7.30 sen morgon promenad på 1 timme á 5417 steg.
Sen bar det iväg och titta på festlokal till bröllopet, och den visade sig passa oss båda så nu är den bokad! Känns jätte roligt att vi på gång på riktigt. Inte nog med det så fick jag mail ifrån Kina ang att beställa klänningar och jag blev förvånad över hur mycket det skulle kosta. Fast det egentligen inte är några pengar, jag blev bara snål...
Stina har varit så duktig idag, hon lät frisören borsta hennes hår utan krångel och sen satt hon nästan helt still medans hon blev klippt! Trodde jag aldrig.
Det som gjorde dagen så bra sen var att vi hade det så trevligt hemma hos några kompisar. vad trevligt sällskap gör en glad :-) Barnen var duktiga, men det höll på att gå illa när karlarna var ute och grillade och vi tjejer var i köket. Då hör jag hur det skramlar lite i vardagsrummet. Då ser jag Kerstin står i vittrinskåpet och greppar tag i dyra snappsglas och kommer gående mot mig och ser SÅ glad ut! Jag skrek nej o ajaj men kom på att hon får ju inte släppa glaset heller! Som tur var gick allt bra och hon fick inte upp skåpet igen.
Nu ligger barnen och karln och sover (kl 21.21!!!!) så det är underbart tyst och skönt. Undra bara vad man ska hitta på. Undra om man ska städa? Näe, så duktig är jag inte, kanske lite popcorn och tv.
Ha en bra kväll!

Inga kommentarer: