tisdag 26 oktober 2010

dålig mamma eller bra danslärare?

Jag har ett stort dilemma på dansen.
Kerstin är ju lite sturlig när vi är på dansen, idag ville hon inte alls vara med så jag skickade ut henne till en kompis mamma. Jag försöker få ha med henne för hon är ju så duktig och vi dansar här hemma o hon är med på allt. Men när vi kommer till dansen då vill hon bara inte!
Jag försöker inför varje gång prata med henne och hon säger att hon ska vara med och träna inför uppvisningen men icke....

Stina däremot är superduktig! Hon är verkligen bara en av dom andra. Hon ropar mamma ibland men kommer på sig och ändrar o ropar Laila eller fröken. Det jobbiga är att jag känner att jag inte tittar på henne. Eftersom hon är mitt barn är jag rädd att någon annan ska tycka att jag favoriserar men samtidigt så nu känns det mer som om jag knappt ser henne. Svårt att hitta en jämn balans.

Det har varit monster Kerstin hela dagen, så det kanske var extra dåligt på dansen pga det.

2 kommentarer:

Anna sa...

Förstår ditt dilemma med Stina, det är väl den stora (och kanske enda) nackdelen med att träna sina barn, och jag har inget bra svar på hur man ska göra.

Unknown sa...

Förstår oxå ditt dilemma. Men hon är ju din dotter och det vet ju dom andra barnen. Tror dom förstår mer än du tror. Och just under dom timmarna så är du ju mest danslärare. Det förstår Stina oxå, prata med henne om saken.