söndag 24 oktober 2010

Istället för anden i flaskan provar jag med önskelista till tomten....

Anden i flaskan verkar inte läsa bloggar... jag hoppas Tomten hänger med i utvecklingen mer.

Nu vill jag ha nytt av allt!

Ni som känner oss vet att vi alltid tittar på nytt hus :-) älskar http://www.hemnet.se/ !
Inte för att jag vet om vi någonsin kommer flytta, men kul är det iallafall att titta.

Nu vill jag ha ny mobil, min har krånglat sen jag köpte den, kameran hänger sig,
knappen i mitten måste man slå på ibland osv

Ny dator skulle sitta fint oxå, den här gamla "internetdatorn" som barnen kladdat jag-vet-inte-vad på
funkar inte heller alltid som den ska, väldigt seg och säkert full med massa virus.

Bil är det nyaste på listan. Vi börjar känna att vi klarat oss tiden ut med bara en bil. vi behöver två. Nu när barnen börjar bli större och ska gå på aktiviter måste vi ha två. Från början pratade vi om att skaffa en billig andra bil, men nu vill jag ha en bättre första bil! en bil med 4wd, en cool bil som jag kan känna mig säker i även om jag far ut i skogen o hälsar på vänner (inte för att jag har många vänner därute, men några iallafall :-)

En vinterjacka måste jag skaffa mig! vill ha likadan som barnen (är inte det lite pinsamt?!) 
421990
Men det är en sån bra jacka! Stina hade en rosa förra året som Kerstin fått iår och nu har hon fått en ny lila. Min förra vinterjacka gick sönder förra vintern, så visst måste jag få köpa mig en ny?!

Hmmm vad vill jag mer ha?

Jag vill att barnen ska få varsin Pee Wee PC!  Det låter som något skämt, men det är Intel som har en barndator som man kan vända skärmen på, den är stöt och vattentålig och skärmen kan användas som pekskärm! Det finns tom speciella barn windows xp!!! Men den säljs inte i Sverige än.
http://www.peeweepc.com/store/pc/PeeWee-Pivot-Tablet-Laptop-2p70.htm

Jo! En ny platt tv oxå! Jag har försökt köra min Zumba på tvn vi har nu men den är alldeles för liten och för långt ner för att det ska funka bra, även wii är lite svårt nu. Så en stor platt tv som sitter en bit upp på väggen vore bra.

Snälla tomten ge mig det jag vill ha!

1 kommentar:

Anna sa...

Vilken härlig önskelista!
Jag älskar också hemnet, kollar varje dag:) Skulle vilja hitta drömhuset (och det var definitivt inte det huset vi köpte), men än så länge har inte vårt drömhus kommit ut, så det huset får duga än så länge:)