fredag 29 oktober 2010

En sån jakt efter ett par skor!

Förra året jagade jag ett par skor till mig som jag sett på Din sko här i övik men som inte fanns i min storlek, efter lite jagande av min mamma hittade hon dom i shtlm så jag fick skorna i julklapp :-)

I år är jakten mer komplicerad.
Skorna jag är ute efter är Kuoma till barnen. Enligt mig dom bästa vinterskorna! dom är lätta och varma och breda så Stinas breda fötter får plats.

Problemet är att dom är så dyra! 700kr för ett par skor som dom kan ha EN VINTER! nåja, Även i år kunde Kerstin ärva Stinas gamla, men nästa år är det nog lika stora som behövs (Stina har 7mm skillnad på sina fötter och Kerstins är nästan lika stora som stinas mindre fot)
Iallafall, så är skorna mycket billigare i Finland! ca 30-35 euro! I går fick jag reda på hur det funkar med skor till Sverige. Det finns ett skoråd som bestämmer vilka skor som får tas in hit, och det skulle inte förvåna mig om dom stry priset lite också. Därför får inte Finska internet affärer som säljer skon sälja till sverige.
Jag har jagat någon som kan köpa och skicka till mig men utan lycka.
Jag och en vän har tittat på att åka över till Vaasa för att köpa, för då skulle vi kunna få resa och skor för samma pris som ett par skor här i sverige! Köper man dessutom till några kompisar lönar det sig :-)
Men då kommer nästa problem, att hitta ett tillfälle att åka på..... vi är båda väldigt upptagna och det börjar bli kallt nu, barnen behöver skorna snart!

3 kommentarer:

Annica sa...

Har du kollat på tradera? Jag sökte på kuoma och hittade massor av skor!

Fredrik sa...

Vänta tills kidsen vill ha Uggs... och de håller nog bara en säsong oxå. Själv har jag svårt att handla barnskor som är dyrare än 300. Gummistövlar och yllesockor kanske kan funka oxå...

Laila Estvall (fd Sandström) sa...

Gummistövlar och yllesockor kanske funkar i sthlm hela vintern, men vi hade många dagar mellan -20 och -30 förra vintern och då behövs mycket varmare än så.