måndag 8 november 2010

Skengravid!

Jag har ju länge sagt att folk tittat på mig och velat fråga med vågar inte fråga när vi ska få tillökning.
Eller så kanske det inte är på riktigt, men i mitt huvud så är det detförsta som händer när jag träffar nya människor, även folk jag känner.
Nu har jag varit på kurs en vecka hos min gravida svägerska och jag tycker min mage ser mer gravid ut än hennes o hon är i v.19!!!
En vän sa till mig att inte  gå och bli skengravid nu när jag skulle umågs med stormage en hel vecka... nejdå ingen fara sa jag!!!
Vad är det första som händer?! Jag känner mig konstig i magen, konstiga gaser, magen är ovanligt stor och svullen och RUND! Jag börjar redan bearbeta tanken med att få en till bebis... Det kanske skulle bli mysigt... Eller? Tankarna vandrar vidare till förlossning! Men hur ska jag få ut ungen?! Nej, jag kan ju inte föda på vanligt sätt och en operation vill jag inte gå igenom igen.... Nej, jag får inte vara gravid nu heller!

Veckan går och det konstiga i magen kvarstår. Är det inte lite rörelse i magen tom?! Eller är det bara gaser?
Mensen borde komma lördagkväll......
Ingen mens ännu på söndag..... sitter i bilen hela dagen och funderar på namn på bebisen, Eller BEBISARNA! för nu har det helt plötslitgt blivit tvillingar. Bella och Tess tycker jag låter sött..... för vi kan ju inte få några killar.... Väl hemma kl 9 på kvällen kommer det där lilla röda som jag väntat på i över 12 timmar!!!!

Måste erkänna att jag blev lite besviken.

Tyvärr kvarstår det konstiga i magen, den runda svullna formen och tankarna om att alla tittar på mig och undrar.

1 kommentar:

Annica sa...

Vilket roligt inlägg! Jag känner igen mig... är också skengravid emellanåt!