tisdag 20 oktober 2009

överväger

Är det såhär livet ska vara?
Vakna, gör barnen iordning, få i sig nån frukost.
Skicka iväg barnen till dagis, skynda sig iväg dit man ska (i mitt fall nu till skolan)
Hämta barnen från dagis,
Griniga barn - (dagis får om glada timmarna)
Laga mat
Kort stund då man ska göra sitt bästa för att underhålla barnen
sängdags
Plugga och jobba för företaget o sen sova

NÄR ska man ha kul?

Framförallt det här att barnen är så griniga när man kommer hem gör mig galen!
Och får mig verkligen att överväga om utbildningen är värt det.
Dagispersonalen får ju dom timmar mina barn är glada och roliga att ha att göra med.
Borde inte JAG få den tiden?!

Det som får mig att kämpa vidare är att jag ser framemot Lia perioden. Att få komma ut i arbetslivet o praktisera. Förhoppningsvis blir det något mer som blir kul innan det.

Men det är svårt att få ihop tiden med familjen, skolan och jobbet. Jag skulle behöva fixa så mycket för företaget för att få in lite jobb, jag vill ju inte lägga ner helt. Sen skulle jag behöva tid att ge till min man. Tiden hemma nu är barnens, när dom sover är det massa måsten, vi har ingen chans att lägga det där pusslet vi vill eller bara sitta och prata. suck....

3 kommentarer:

frassesflickvan.blogg.se sa...

Kul att få ta del av dig igen! Tänk hur livet kan bli? Du bor norrut och har eget företag, familj och gift. Önskar dig all lycka!

Kan med handen på hjärtat, ärligt säga att du är en fantastisk fotograf. Du har verkligen "det"!

Kram C

Karro Q sa...

Så har jag hittat din blogg :)

När du beskriver er dag så får jag sån bekräftelse på varför vi väljer att göra allt vi kan för att våra barn ska få va hemma.

Jag tycker du är stark som "ändå" fixar det -själv skulle jag nog gå under om jag var tvungen att lämna sötnosarna på dagis för att sen arbeta alt plugga heltid.

*styrkekram* /Karolina Qvarfordt

Unknown sa...

Ja det är faan inte lätt det här livspusslet!

Jag har en utmaning till dig på min blogg!:-)

Kraaam!