torsdag 12 mars 2009

får inte skylla på att man är gravid

vi tittar ju nästan alltid på bollibompa på kvällarna.
Ikväll var det Vild kids, typ robinson fast för barn. I detta avsnitt fick dom träffa sina föräldrar om dom klarade massa uppgifter. Och det gjorde dom. När barnen sen kommer springandes över ängen mot sina föräldrar, i slow motion till pampig musik så vattnas det i ögonen! Hur känslig får man var?! Förra gången det hände var jag gravid och kunde skylla på det.

Imorse fick jag göra något jag har gjort max en gång sen barnen kom. Duscha på morgonen!!!! Passade på när det var Dora, och dom kom inte ens in i badrummet. Helt ooootroligt! så jag fick lämna barnen på dagis och se ut som en vettig människa idag, kanske tom en Hot mam! :-) hihi
Sen bar det av till stan med Jessica. Vi gick förbi universitetet för att kolla om det fanns några kataloger med info om att plugga där men det gjorde det självklart inte.

*Har en Kerstin som inte vill somna.... springer upp o ner o nattar*

har funderingar på att börja plugga till hösten. Problemet är att det inte finns så mycket att välja på här bara.

var till doktorn och kollat läkningen efter operationen. Allt har läkt som det ska och han är nöjd med sitt jobb. Han avslutar besöket med "Nu är det bara att köra hårt!" Gissa om nån här hemma blev glad.

Fattar inte hur mycket snö vi verkligen har! Men plogvallarna är enorma iallafall.
Nu har dom äntligen plogat gångvägar o trottoarer så man får plats att gå med barnvagn, så jag sa till Petter att han får ta bilen imorgon, för jag ska vara duktig o gå :-) måste komma i form nu!

Har inte ätit något gott på hmmmm 3 dagar! Fast jag har ätit bröd. Har jätte svårt att låta bli bröd även fast jag konstigt nog inte är sugen på det till frukost. P har gått med på att han inte heller ska äta gott o lovat att han itne ens ska göra det på jobbet. Så att han ska förstå hur svårt det verkligen är att låta bli när man har det runt omkring sig! Får se hur det går för oss till helgen.
Jag ska troligen få börja träna. säger FÅ bara för att jag måste få godkänt av P för att få spendera pengarna på träning, för det är ju verklien dyrt o ha gymkort. Han säger att vi betalar så jag får träna 2 ggr i veckan i en månad, OM jag klarar det och vill fortsätta efter det så kan jag skaffa mig ett kort hahah egentligen ganska vettigt. För hur många grejer har jag inte köpt för att jag ska komma i form och sen bara använt någon vecka?!

nu kommer tårarna igen!!! tittar på Arlanda och det är ett en tjej som kommer hem efter att ha varit borta ett år. småsyskonen o pojkvännen möter henne.
VAD ÄR DET FÖR FEL MED MIG IDAG?!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ibland är man bara lite överkänslig. Jag har blivit jättekänslig efter barnen, så jag skyller alltid på dom.:-) Ibland kan tårarna komma om jag ser en reklam som är söt eller om jag hör en bra låt eller om nån berättar nåt eller om jag ska berätta nåt själv. Kan vara vad som helst! Så är det NÅN det är fel på så är det deffinitivt MIG!:-D

Skönt att ni kan "köra hårt" nu.;-) Men sa han verkligen "hårt"??? Var det inte lite fel val av ord...? Tycker jag iaf. Snusk-läkare!:-D

Kramelikram!

Annica sa...

När jag läste rubriken så tänkte jag: va, är Laila gravid igen!?? Men så var det ju inte!

Hmm, inte så dumt av Petter att göra en sån träningskortsdeal. Det blir ju lätt så att man tror på allvar att man ska träna järnet. Och så gör man det i en vecka...sen blir man sjuk och kommer aldrig igång igen... Men nu får du ju helt enkelt motbevisa detta!!

Kram

Anonym sa...

Wild kids, vilket jädrans bra program! Jag vet inte om jag gråtit när jag sett det, men troligtvis har jag det...kanske just när de träffade föräldrarna...men hur som helst, vilket bra program! Kärlek och äventyr, vänner och bus! (och så allt bajs i safaritjänsten, det är ju as-roligt att se ungarnas miner!)

Hos oss är det absolut ett program hela familjen följer. Tycker det är hundra gånger bättre än Robinsson för ingen åker ju ut!

Mycket bra upplägg med att vinna kompisar istället för att rösta bort...
(därmed inte sagt att jag inte kommer titta på riktiga Robinsson! tyvärr kommer jag nog sitta ned framför det också ett antal gånger när det drar igång!)

Kram på dig!! (och fortsätt titta på Wild Kids och fäll en tår, känslor är bra!)

//Maria