tisdag 10 mars 2009

Kört fast!

Morgonen gick ganska bra, barnen vaknar för tidigt, men det är ju inget nytt.
Petter hade i o för sig tagit dom sista mackorna (igen!) men vi hann leka lite på
morgonen så vi låg bra till med tiden.
MEN sen skulle vi skotta fram bilen från all snö. satte fast barnen i bilen och ut o kämpade.
När den väl var framme började vi bli lite sena.
Satte mig i bilen och började backa, bbbbbbbbrrrrrrrrrrrriiiiiiiiii (tänk dig hjul som snurrar för fullt) kommer ingen vart.
Kör fram en bit, vrider om däcken o backar Bbbbbbbbbbbrrrrrrrrroooooooooo kommer ingen vart. Håller på så ett tag. Ut o skottar bort snö runt däcken. bbbbbbbbrrrrrrrrrryyyyyyyyy kommer ingen vart nu heller. Blir riktigt ARG! gaaaasar järnet men gräver då ner bilen ännu mer och är tok fast!
Så det är bara att gräva fram vagnen (från all smuttstvätt som ligger i), slänga i kerstin. Stina är duktig och gräver fram sin pulka själv så vi kommer iväg.
Men då har dom inte plogat vägarna alls så det var verkligen värsta träningspromenaden det!
kommer till dagis RÄTT sent. tur att första kunden avbokat.
Snälla jessica kör mig till studion.

Dagen på jobbet har handlat om bajs o kiss! fotat 2 nyfödda bebisar o båda både kissade och bajsade under fotogrferingen, och inte lite heller!

Sen var det bara att gå tillbaka hem i all snö, och nu har dom iallafall plogat vägarna MEN stänkt upp det på gångvägen istället så det var ÄNNU jobbigare att gå hem! Jag suckade högt o sa " åh vad tungt det är vi kommer ALDRIG komma hem" och stina gullungen, kliver ur pulkan och drar den själv o säger "nu kommer vi hem snart" :-)
Och, jo, vi kom hem typ 45 min senare än vanligt.
Tycker jag är värd en stjärna idag!

Saker som har gått sönder här hemma nu: min tand, bilen (abs bromsarna) och handfatet nere. de två senare är fixade nu, tanden får vänta till nästa vecka.

lägger in kort som jag tog idag för ett år sen :-)
Kerstin 6½ mån

Stina är nyklippt :-)

Inga kommentarer: