tisdag 24 mars 2009

massor med filmer

Jag har så många roliga filmer på barnen som jag måste visa nu!!!

(hoppas jag hinner skriva klart. Kerstin ligger o sover och Stina klipper och klistrar brevid mig)

Vi hade en härlig helg ute förra helgen. På söndagen var i upp på Åsberget med Anna, Rory (jag lär mig nog aldrig stava hans namn rätt) och deras barn. Först var det tråkväder men när vi varit där uppe ett tag tog sig solen igenom och det blev så härligt! kändes som om det var vår på riktigt! På bilden ser ni Evin och Stina. petter ser lite skeptisk ut, men det är ju bara korv med bröd!
På den här filmen får ni se hur det är en vanlig dag hemma hos oss! Stina tränar sig på engelska, kerstin busar, dom försöker hitta på nya ljud, den andra tar uppmärksamheten, blir arga på varandra, skrik! Fast dom är rätt söta, för hade batteriet räckt lite till hade ni sett hur dom fortsatte skrika men skrattade ordentligt åt varandra :-)

Samma dag hade vi en kul eftermiddag ute i solen bara vi tjejer.













Snacka om att det var svårt att få loss, båda tjejerna. Men jag tror Kerstin satt fast värre.

Båda tjejerna älskar att det börjar bli varmare och snön smälter, för vad kan vara roligare än att hoppa i vattenpölar!? Nästa gång dom hoppade där trillade Kerstin pladask raklång ner i vattenpölen och var inte alls kul att försöka bära till bilen!

Men åh vad lång tid det tar att ladda upp allt!


Jo, måste visa det här oxå! Kerstin är ju tokig i halsband, och tur är väl det för stina är tokig i att göra halsband! Varje dag är det ett nytt halsband med från dagis. Nu har jag börjat fundera över om jag ska klippa upp dom och lämna tillbaka några pärlor.
Nu har jag skaffat träningskort. Gymmet gick med på att ge mig 3 veckors ångerstid. så om jag inte klarar att träna 2 ggr i veckan så får jag säga upp kortet men ändå bara betalat för 1 månad. Det tycker jag var rätt bra. Har tränat en gång sen dess. Skulle varit iväg igår men Stina fick feber och då är det bara mamma som gäller så jag tänkte försöka komma iväg ikväll på Bodybalance. tyvärr så gör jag absolut inget åt att inte äta onyttigt! fattar inte varför jag har så dålig karaktär som inte kan låta bli något! nu när stina är sjuk har vi handlat hem glass o cola för att få i henne något, men vem är det som äter?! Jo, jag !!!

sista filmen! Igår var en tråkdag här hemma. vi hade tittat klart på tv, vi hade lekt alla lekar vi kom på så då rullade vi undan mattan och hämtade in trehjuingen och bobbycaren så fick barnen köra runt som tokar här hemma! Kerstin lessnade rätt fort och skrek pippi pippi! då vill hon dansa till pippi långstrump. tyvärr filmade jag i låg kvalite så jag kunde messa över filmen till några, men det syns iallafall hur hon dansar. Det är så ofta som hon dansar som en tok, men för det mesta är hon nakenfis och sånna filmer kan man inte lägga upp.

förresten, dansen. stina fick ju följa med första gången på dansen och vi började träna på bumbibjörnarna. nån dag senare satte jag på låten och ville att hon skulle dansa med mig o försöka komma ihåg vad vi gjorde. Men det var Kerstin som stod mittemot mig och härmade mina rörelser. Kanske är hon som ska få följa med på onsdagar i fortsättningen!
Dessutom fick vi receptet på en superduper tårta igår som vi stod o bakade i nästan 4 timmar! Det roligaste var att faktiskt göra något tillsammans. vi testar tårtan i fall den är våran bröllopstårta.

Fick nog i söndags o tog bort håret. Så nu har jag vanligt hår igen! Fatta vad skönt det var att tvätta och borsta håret normalt igen!!!
Kaklet som jag köpte förut blev dissat! hmmm : -( petter vill inte ha vitt o vanligt. suck. så det får stå i garaget tills vi gör om badrummet.

Nu har kerstin vaknat och stina är jätte less. så jag hann nästan klart!

3 kommentarer:

Annica sa...

Vad söta de är!!!

Anonym sa...

Stina ser lite fundersamut på bilden längst upp:)

Teresia Svahn sa...

Gud va roligt det är att se filmer på tjejerna, det är ju så långt mellan gångerna vi ses.
kram