måndag 6 april 2009

Måste kuckelikua!

Så säger Dora på tv nu.
Tack vare Dora får jag sitta vid datorn hihihi

Idag flög Stina ur sängen. Vi ska till BADHUSET idag!
För mig känns det som ett vågat steg. Att våga åka och bada med två barn som inte kan simma.
Men vi kommer bara hålla oss i söderhavet där det är varmt och grunt, så det ska nog gå bra. Det svåra blir nog i duschen efteråt istället. inget av mina barn gillar ju att tvätta håret. Får väl se om det blir slarvigt gjort, för man vill ju hellre komma därifrån utan skrik. Dessutom är det lite läskigt för det är ju så halt.
Vi ska åka tillsammans med dessa busungar!

Jag har fått så ont i kroppen! Rygg o axlar. Tror det beror på arbetet vid datorn. här hemma sitter jag ju jätte dåligt men nu sitter jag tom dåligt i studion för jag har bokföringspärmen närmast mig o sen längre in ligger tangentbordet.


Jag blev påmind av Annica att jag köpte joggingvagnen när vi flyttade till hus, för man tror man ska börja springa bara för man bor i hus! Vi sprang EN gång o så skylde jag på att stina inte ville åka just den vagnen.....
Men jag älskar ju min rosa vagn!!! Har försökt sälja den några gånger mmen kanske lite dyrt, så ingen har velat ha den. Men nu gillar faktiskt både Kerstin och Stina att åka den så jag tror jag ska försöa sälja alla andra vagnar o spara den :-)
Helgen har varit lugn. hade en bröllopsfotogragering som gick på rekordtid! SEn åkte vi inte till stan för att lyssna på petter när han spelade. men när dom började spela gick stina runt med händerna för öronen och kerstin klängde sig fast vid mig så det blev inet mycket till lyssna. istället gick vi in på biblioteket, där dörrarna står öppna, så vi fick fortfarande höra konserten, men lite svagare och tillsammans med massa utklädningskläder o en båt! Efter ett tag hittade stina en dator med spel och kerstin började dansa på båten, så alla var nöjda.



Jag vet att jah kanske är lite hemsk som bara filmar när mitt lilla barn är s å ledsen (?!) Men hon är bara så rolig!!! Henne törs man inte ta med på affären hiihi



1 kommentar:

Unknown sa...

Vilka sötungar som satt i soffan!:-)

Tör-gråt kallar jag det där som Kerstin håller på med.:-) Det är inte på riktigt utan bara för att protestera när dom inte får som dom vill.
Loa kör med det oxå, men kanske inte lika länge som Kerstin.;-)

Ses snart!:-)