tisdag 14 april 2009

vi blev nästan friska iallafall

Onsdagskvällen kräktes ju Stina, men natten var lugn och på torsdagsmorgonen verkade alla må bra, så vi packade oss in i bilen och drog iväg. kom iväg vid 9.15 så det var inte så mycket senare än vi tänkt från början.
MEN när vi nästan var framme i Uppsala var det min tur att kräkas. Hemskt att behöva göra det i bilen, men vi var mitt på motorvägen. Så det var fram med brödpåsen. Som tur var luktade det ju ganska gott iallafall.
När vi väl kom fram så gick jag bara o la mig, och efter nån timme var allt bra igen. Märkligt hur fort det gick över.
Så nu är vi iallafall i sthlm. Petter åkte hem igår och vi tjejer till v-by. nu står barnen och bråkar i vardagsrummet, men dom har bråkat så mycket idag att jag orkar inte lyssna längre.
Trodde i går för en sekund att dom kanske skulle börja leka bättre tillsammans nu när vi är borta. Kerstin ropar nämligen efter stina hela tiden och igår kramades dom så ordentligt och skrattade åt det. Men idag är det bara bråk bråk och bråk!
kanske ska gå ut igen.... det finns ju lekparker här på ett annat sätt än hemma.
barnen reagerar över ljuden här i stan. en gång hörde vi två flygplan samtidigt! fåglarna vågar komma närmare, man hör en siren om dagen typ osv.
Nej, undra om det blir så mycket bättre om man går ut...

1 kommentar:

Mia sa...

Åh, stackars dig!!! Hoppas ni gjort bort det för ett tag nu då!!! Kramiz