tisdag 17 maj 2011

försöker hitta ett lugn

Jag verkar ha fått den mest förvirrade doktorn som finns i stan.
Hon ringde ju aldrig när hon skulle ringt förra gången, hon ringde kl 16 istället (fast jag sagt att jag hämtar barnen då så jag lämnar mobilen hemma) o sen var hon borta en vecka o nu när hon ringde igår hade hon visst glömt o prata med kuratorn som skulle ringa mig o så skulle hon ringa upp igen sen på eftermiddagen med en tid för återträff men inte gjorde hon det.
Men istället för att irritera mig på det och proppsa på att få en annan doktor tar jag det bara med lugn. Jag känner inte alls några arga känslor, precis om jag inte känner några glada.

Det jag däremot känner alldeles för mycket nu är min knölstruma. Det är så konstigt med den att ibland känner jag inget alls och sen kommer perioder då det är jätte jobbigt. Just nu är det jätte jobbigt. Den sitter i halsen och känns precis som om en bit sallad satt fast och man inte kan svälja ner den. Den biten är inte det jobbigste, utan trycket jag har på halsen som sträcker sig ända upp till käkarna och ända ner till magmunnen är värst. Jag kan inte kramas på för hårt,  sover bäst på rygg osv. I o med det försöker jag få tid hos min doktor som har hand om den saken o det är inte lätt.
Jag vill bli av med det jobbiga, men är livrädd för en operation. Det gör ju bara ont i bland så nog kan jag stå ut. Men ändå ligger jag vaken på nätterna och funderar på om det är farligt att ha den kvar. Hur kan dom vtea att det bara är en knöl!? det kan ju lika bra vara cancer. Men så på morgonen är det lite bättre igen.

På min väg mot att må bättre har jag nu ett privat telenr och har lärt mig stänga av mobilen och inte kolla mailen hela tiden. Jag gör allt för att försöka släppa jobbet nu. Jag har meddelat att jag inte tar några nya bokningar, har avbokat de flesta jag har haft inplanerade och funderar nu på om jag klarar av studenten eller inte.

Min plan är att vara klar med alla måsten om max 2 veckor. Efter det ska jag fokusera på bara mig själv och min familj (o vänner såklart!) Jag ska försöka hitta lugnet med saker jag tycker är kul att göra (även om inget känns kul nu)

Jag behöver saker att se framemot, så luncher på stan med vänner är det som höjer mina dagar nu.

Inga kommentarer: