tisdag 3 maj 2011

Jag är inte stark, jag är bara feg

Ja, jag tvivlar på mig själv. Jag hänger upp mig på de kunderna som inte blir nöjda, även om jag hör att mågna blir nöjda så är det inte dom jag lyssnar på. och nu tycker inte jag heller att jag gör något bra jobb.
tror egentligen att jag skulle behöva sjukskriva mig. men det är det där med det ekonomiska, om jag inte jobbar drar jag inte in några pengar och räkningarna måste ändå betalas. visst kan vi leva på petters lön, men hyra o andra saker på företaget måste ju betalas.

Jag hade tänkt att ta nästa veckas jobb som jag redan har bokade och sedan "sjukskriva mig" från fotograferingar, jsut för att jag inte gör något bra jobb.
Sedan måste jag börja om från början, med när jag tyckte det var kul att fota. Det finns ingen möjlighet för mig att hitta ett annat jobb, det är ingen annan som vill ha mig. Har sökt jobb tidigare men inte fått någon respons alls. så därför kämpar jag på. jag trivs med så många saker med att vara egen, men det är precis samma saker som gör att det känns jobbigt.

eftersom jag har dansen 4 veckor till så kan jag inte ta semester innan det, men vi ska försöka komma iväg med husvagnen någon hel iallafall.

jag önskar att jag tyckte om att läsa, men jag har inte läst en bok sen stina föddes, så det är inget för mig. jag spelar spel på min mobil som avkoppling. o så funderar jag på att köpa ett puzzel och börja lägga det.

Det största steget som jag känner att jag måste ta nu är att skaffa mig ett privat mobilnr så att jag kan stänga av jobbmobilen när det känns för jobbigt men fortfarande kunna bli nådd av kompisar. ska fatiskt försköa fixa det imorgon.

jag skriver i bloggen för att skriva av mig. jag ser det inte som att jag är stark som törs berätta för folk, utan jag ser det lite mer som ett lättare sätt att få folk att förstå mig just nu. jag smiter undan många frågor live, så egentligen är jag feg

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är allt annat än feg Laila du är otroligt stark som vågar släppa ut hur du känner i stället för att stänga det inom dig.
Kram A-K

Anonym sa...

Även om det kanske inte spelar så stor roll vad folk säger just nu så är det iaf i mina ögon modigt att du berättar om hur du mår - oavsett vilket forum du väljer. Om du sedan känner ett behov av att inte behöva svara på frågor just nu så är det väl ett alldeles ypperligt sätt att lösa situationen på det sätt som passar dig bäst. Och att tänka på sig själv åtminstone ibland när man är van vid att mest tänka på andra är en styrka!
Kram Cecilia R

Anonym sa...

Vill bara säga att jag tycker att du gör ett ofantligt bra jobb!! Min dotter fullkomligt älskar att få dansa hos dig. Hon har gått ifrån att vara ganska lat och bekväm av sig till en riktig liten piggelin sedan hon började med dansen. Jag och min dotter uppskattar verkligen dig och ditt arbete. Hoppas det vänder för dig så du får må bra igen, det förtjänar du. Styrkekramar från mig.