måndag 2 maj 2011

dålig dag

Söndagar är en hemsk dag!
Hela helgen går bra, det är härligt att vara hela familjen.
Men ringer det på min lediga fredag stör det mig ofantligt. Jag blir nästan lite skräckslagen när telefonen ringer och det inte är någon jag känner.
Det är helt klart att det är jobbet som är boven i det hela, annars skulle jag kunna njuta av söndagarna.
Nu så fort jag vaknar på söndagmorgon vill jag bara ligga kvar i sängen hela dagen. Det finns ingen ork alls i kroppen. vill bara stänga av barnen, ringsignalen, alla ljud runtomkring. Men huvudet är svårt att stänga av, för jag vet hur mycket jag måste ta tag i och göra på måndag. jobb.
Skulle egentligen vilja sjukskriva mig nu, men det funkar inte så när man är egen företagare för jag måste jobba. Jag måste betala mina räkningar, jag msåte svara på mail osv.
Jag känner itne att jag gör något bra jobb, så den här veckan har jag avstyrt fotograferingar iallafall.

Idag har jag trotts allt tagit tag i lite jobb, gjort det allra viktigaste. Det känns nästan lika jobbigt som ett ordentligt träningspass fast för huvudet. Så svårt att förklara för dom som aldrig kännt såhär.

jag lyckades iallafall köpa skor till barnen. jag hade lite tid över efter en fotografering tills jag skulle hämta barnen, så jag bestämde mig för att gå in på Wiiks skor i sund o köpa skorna! tur dom inte har så mycket att välja på :-) tyvärr så blev Kerstins skor lite breda för hon har sprungit ur skorna två gånger redan, men älskar dom så det är bara att spänna dom hårdare.

Tack till alla som bryr sig och skickar stärkande ord och meddelar att ni finns där om jag behöver prata. Men nu vill jag inte prata, jag vill bara låtsas som ingenting. Det sämsta ni kan göra om ni träffar mig på stan är att ge mig den där "åh stackars dig blicken" o en stor kram. Då kommer tårarna.

Inga kommentarer: