torsdag 5 maj 2011

vad ska jag säga

Sitter och väntar på att doktorn ska ringa, har telefontid 8.30-9 o hon har inte ringt än.
Ska det här vara ännu en doktor som inte håller vad hon lovat?!
Och någon kurator har heller inte hört av sig.

Jag har ingen aning om vad jag ska säga till doktorn när hon väl ringer.
Vad ska jag svara på frågan "hur mår du?"
Jag mår väl ok, eller inte. Men sist när jag pratade med henne så öppnade jag på kranen helt, allt kom ut. Nu har jag ju stängt den igen och då mår jag ok. Egentligen är bästa förklaringen att jag mår Noll. Jag känner varken glädje eller ilska, tårarna forsar inte mer, men jag tar ju inte itu med något heller.

Eller jo! Jag har skaffat mig ett nytt mobilnr som blir mitt privata. Då kan jag stänga av jobbtelefonen när jag inte jobbar! Känns jätte skönt! Har inte hunnit dela med mig av nr ännu.

Om jag skulle svara ärligt på frågan hur jag mår så mår jag skit! Har hemsk mensvärk, ont i halsen och svullna fingar! Men dom grejerna bryr hon sig nog inte om...

Inga kommentarer: