lördag 21 februari 2009

Stina somnade SENT

Igår på dagen var stina väldigt gnällig o skulle bara sitta i knät, ok, hon brukar vara gnällig men inte såhär! Hon sa att hon hade feber, ont i huvudet, ont i mage osv och eftersom hon gör det lite då och då så bryr man sig inte så mycket om det.
Men när hon efter maten sa att hon ville sova och var röd i ögonen gick vi upp och satte på en film och låg och myste i våra säng alla 3. Då somnade hon! När hon sen vaknade efter drygt en timmes vila så var hon kanonhet!

Bråket som sen kom när jag försökte kolla tempen på henne var inte kul. När vi sen hade konstaterat att hon hade ca 38.5 så skulle alvedonen in..... Det lät på henne som om jag var jätte elak! Hon skrek nästan i panik! Jag var ju tvungen att hålla fast henne allt vad jag orkade och tvinga in alvedonen i rumpan. Efter det fick jag sitta med båda småtjejerna i famnen och titta på dora tills petter kom hem.

Då hade alvedonen börjat verka så jag fick åka iväg på stan och köpa andra typer av alvedon.

Tanken var att komma hem till ett lugnt hus. Nej nej, Stina kommer storgråtande springandes när jag kom innanför dörrn. Kerstin hör jag prata uppe i sitt rum. Suck.

Stinas feber var tillbaka och det var dags att prova alvedon med jordgubbssmak på tablett. Tillbaka till storgråtande. Mutande. Hotande. Hon måste ju öppna munnen och inte spruta ut allt på mig sen! Det som funkade tillslut var när jag försökte hinna äta upp hennes godis medans hon tog medicinen.

Sen kom Jessica på besök o vi drack te och åt bullar :-) supergott efter en veckas bantning! Stina spelade data. Petter gick o la sig. Stina spelade data. Sen kom hon vid 22.30 och sa att hon ville att Jessica skulle gå hem! Då var det dags att gå och sova. Så vid 23 somnade vi tillsammans i min säng. Inte Jessica alltså, hon åkte hem :-)

Mitt i natten låg jag brevid en snabbt andandes kamin och då låg även Kerstin i vår säng, helt vaken! Då var det dags att ta alvedon igen. Det gick lite fortare den här gången, men första alvedonen spilde vi i min säng så jag fick sova på alvedonsmulor (ni som har gett det till era barn fattar vilka smulor jag pratar om även fast den är lite flytande) tillslut somnade vi om och sov till 8. Då gick petter ner med barnen o jag fick sova till strax innan 9.

Nu står Stina brevid mig och tjatar om att hon vill ha datorn! jag blir tokig, ungen kanske skulle få en egen dator hahhaha jag vill ju ha min ifred.

1 kommentar:

Anonym sa...

låter som en hård kväll/natt...trist...jag fick en lugnare kväll...båda tjejerna sov och dricka, pop-corn och godsaker fanns uppdukat OCH såklart let's dance på tv:n! lugn och ro!

men allt kan ju inte hålla i sig för evigt, vi har ju haft hyfsat friska barn i flera dagar ju!!...så ikväll somnade lillan kvart i sju med över 38 i temp och alvedon i kroppen (dessutom dålig i magen)....hoppas hoppas det bara är en tand!!!